23.500 KG DE DEȘEURI COLECTATE SELECTIV, PRIN PROIECTUL ”AZI PENTRU MÂINE PE PLAJĂ”
PLATFORMA ”AZI PENTRU MÂINE” CONTINUĂ EDUCAREA PUBLICULUI ȘI SUSȚINEREA COLECTĂRII SELECTIVE A DEȘEURILOR, PE PLAJĂ, ÎN ȘCOALĂ ȘI IN COMUNITATE
București, 7 octombrie 2020. Platforma națională de educare a publicului și susținere a colectării selective a deșeurilor, ”Azi pentru Mâine”, își crește impactul de la un an la altul. Cea de-a doua ediție a proiectului desfășurat pe litoral, ”Azi pentru Mâine pe Plajă”, se încheie cu performanțe importante: peste 23.500 de kilograme de deșeuri colectate separat, cu sprijinul a 60 de parteneri HoReCa implicați în proiect și amplasarea, pe plaje, a 120 de containere de colectare a deșeurilor, pe trei fracții. Inițiativele desfășurate pe litoral s-au încheiat sâmbătă, 3 octombrie, cu o acțiune de curățare a plajei, în Constanța și Neptun, derulată cu sprijinul Administrației Bazinale de Apă Dobrogea Litoral, la care au participat voluntari Coca-Cola, CSR Nest și ai ONG-urilor partenere ale proiectului, Asociația Împreună pentru Viitor Constanța și Comitetul Național Român pentru Drepturile Copilului, Filiala Constanța.
Rezultatele proiectului susținut de Fundația Coca-Cola și implementat de Asociația CSR Nest le depășesc pe cele de anul trecut, atât prin cantitatea de deșeuri colectată (mai mult decât triplu față de 2019), cât și prin numărul de parteneri HoReCa atrași în proiect (aproape dublu). Anul acesta, proiectul a acoperit 17 kilometri de plajă, aproape 50% din litoralul românesc.
Ca urmare a inițiativei de succes din 2019, un număr mare de operatori economici au fost interesați, anul acesta, să devină parteneri în proiect, pentru a implementa și promova colectarea selectivă a deșeurilor. 60 de terase de pe litoral au amplasat infrastructura de colectare selectivă a deșeurilor pe plaje, oferită prin proiectul Azi pentru Mâine, participând, totodată, la inițiativele de informare a turiștilor și intrând într-o competiție pentru a colecta cea mai mare cantitate de deșeuri. În proiect au fost incluse, astfel, 400 de persoane din management-ul și personalul teraselor de pe litoral.
Inițiativele derulate pe litoral au avut, totodată, și o componentă de informare a turiștilor. Astfel, 62.600 de persoane prezente pe litoral vara aceasta au fost expuse mesajelor de educare în ceea ce privește colectarea selectivă, prin materialele de comunicare ale proiectului.
Proiectul a implicat și 100 de voluntari în acțiunile de informare desfasutate de-a lungul verii pe plaje.
Totodată, la acțiunea de curățare a plajelor desfășurată în 3 octombrie, 50 de voluntari au reușit să strângă 55 de saci cu deșeuri de pe două plaje, din Constanța și Neptun.
„Ne bucură să vedem, de la un an la altul, o deschidere tot mai mare a cetățenilor, a partenerilor din HoReCa, a ONG-urilor și a autorităților față de subiectul colectării selective a deșeurilor de ambalaje. Angajamentul Coca-Cola este ca până în 2030, pentru fiecare sticlă sau doză vândută la nivel global, să contribuim la colectarea unei cantități identice. Suntem de părere că dacă un ambalaj poate fi reciclat, el ar trebui să fie reciclat, așadar, obiectivul nostru este să creștem nivelul de informare și de implicare al societății și, totodată, să găsim soluții pentru a face, din colectarea separată, o posibilitate și un obicei.” Constantin Bratu, Public Affairs & Communication Manager, Coca-Cola România.
„Ne bucurăm să observăm că anul acesta populația a fost și mai deschisă la informarea privind importanța colectării selective a deșeurilor reciclabile. Cantitățile colectate ne arată că turiștii sunt din ce în ce mai responsabili și încep să conștientizeze că un efort individual, coagulat, poate duce la un efort colectiv cu impact pozitiv, pe termen lung asupra mediului înconjurător. Nu în ultimul rând, și implicarea partenerilor din HoReCa a contribuit la succesul ediției din acest an a proiectului Azi pentru Mâine pe Plajă”, spune Sergiu Sebesi, Președintele Asociației CSR Nest.
Platforma Azi pentru Mâine continuă eforturile de a educa și susține colectarea separată a deșeurilor și după încheierea inițiativelor de pe litoral. În perioada următoare, prin componenta dedicată colectării selective în comunitate, platforma le va oferi cetățenilor, ONG-urilor și instituțiilor publice din regiunea de Sud a României posibilitatea de a crea parteneriate cu autoritățile locale și companiile private, astfel încât acestea să își unească forțele pentru a promova și pune în aplicare sistemul de colectare separată a deșeurilor in vederea reciclării acestora. De asemenea, va reîncepe Azi pentru Mâine în școală, un proiect de educație derulat în rândul elevilor din ciclul gimanzial, din mediul urban, cu scopul de a crește nivelul de înțelegere a importanței colectării separate a deșeurilor și reciclării acestora, la care se adaugă montarea de infrastructură de colectare separată în fiecare școală din proiect.
Ca parte a angajamentului său global, O lume fără deșeuri, Compania Coca-Cola lucrează pe plan local alături de Coca-Cola HBC România pentru gestionarea responsabilă a problemei deșeurilor de ambalaje. Compania investește în susținerea obiectivului de colectare 100%, cu scopul de a-i ajuta pe consumatori să înțeleagă ce, cum și unde să recicleze. Coca-Cola susține colectarea de ambalaje în întreaga industrie, inclusiv de sticle și doze de la alte companii. Totodată, pentru a-și atinge obiectivul, Coca-Cola investește constant în îmbunătățirea ambalajelor utilizate, cum ar fi initiațivele deja implementate: îmbutelierea întregului portofoliu de apă (Dorna, Dorna Izvorul Alb și PoiaNa Negri) în ambalaj din 100% PET reciclat sau reducerea cantității de plastic utilizate pentru fiecare ambalaj. În România, 100% din ambalajele puse pe piață de către companie sunt reciclabile.
Despre Asociația CSR Nest
Asociația CSR Nest este o organizaţie românească, cu caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu pe criterii sociale, religioase, sexuale, etnice, de naţionalitate sau filosofice, supusă legislaţiei române în vigoare, înfiinţată în anul 2010. Misiunea Asociaţiei este aceea de a oferi soluţii şi servicii atât sectorului neguvernamental cât şi celui corporatist prin promovarea responsabilităţii sociale în rândul societăţii civile şi al companiilor. De asemenea, asociaţia îşi mai propune să contribuie la progresul social şi cultural, educaţional şi turistic al României precum si la promovarea unui comportament responsabil fata de mediu.
Despre Fundația Coca-Cola
Fundația Coca-Cola reprezintă ramura filantropică globală a Companiei Coca-Cola. Încă de la începuturile sale în 1984, Fundația a acordat peste 1 miliard de dolari în granturi și subvenții pentru sprijinirea inițiativelor dedicate construirii și dezvoltării de comunități sustenabile în întreaga lume. Pentru mai multe informații despre Fundația Coca-Cola vă invităm să accesați www.coca-colacompany.com/our-company/the-coca-cola-foundation.
Despre Compania Coca-Cola
Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă consumatorilor din peste 200 de țări mai mult de 500 de mărci de băuturi răcoritoare. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include câteva dintre cele mai valoroase mărci la nivel global, precum băuturile pe bază de plante AdeZ, ceaiul verde Ayataka, apele Dasani, sucurile și nectarurile Del Valle, Fanta, cafeaua Georgia, ceaiurile și cafelele Gold Peak, Honest Tea, smoothie-urile și sucurile innocent, sucurile Minute Maid, băuturile pentru sportivi Powerade, sucurile Simply, smartwater, Sprite, vitaminwater și apa de cocos Zico. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a ne reduce impactul asupra mediului prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre și prin promovarea reciclării. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume.
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2018, prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 594 milioane de euro, echivalentul a 0,29% din PIB.
Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.coca-colacompany.com și să ne urmăriți pe Twitter, Instagram, Facebook și LinkedIn.